reklama

Spomienka na Beslan

Na začiatku drámy bolo 1300 rukojemníkov, na konci 331 mŕtvych, viac než 700 ranených. Reč je o tragédii, ktorá sa odohrala presne pred rokom, keď 32 čečenských teroristov obsadilo základnú školu v Beslane. Stručný výpočet čísiel. Život ide ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Hľadám na mape, kde sa toto mesto vlastne presne nachádza. Severné Osetsko, na úpätí Kaukazu, medzi Čierným a Kaspickým morom. Poriadna diaľka. O geografických miestach by som vedel niečo povedať, ale až do spomenutej udalosti som o Beslane nikdy nepočul. Mysľou mi prúdia myšlienky na tých ľudí. Vonku svieti slnko. Pôjdem sa prejsť, aspoň nachvíľu vypadnem nadýchať sa čerstvého vzduchu. Aj tých 331 zabitých by ho dnes dýchalo keby… Čo mám s tým ja spoločné a prečo ma to trápi? Možno práve preto, že dýchame ten istý vzduch a slnko na každého rovnako svieti. Spomeniem si na Kaukaz. Nie na hory, ale na tých, čo žili a žijú pod ním. Už rozumiem, prečo sa hovorí: „Nešťastie nechodí po horách, ale po ľuďoch." Ešte predtým však dám tento článok na blog. Možno v tých myšlienkach na Beslan neostanem sám.

František Trstenský

František Trstenský

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Učím a učím sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáce dianieZahraničieZaujimavosti

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu